zondag 5 oktober 2014

VERGEZICHT


Oktober is voor ons de start van  weidse uitzichten. Het mais wat halverwege de zomer zover gegroeid is dat het als een natuurlijke schutting werkt achter de boerderij is nu verdwenen.Ingrediënten, een maisveld in oktober, een paar stoere mannen, en groot materieel. Verbazingwekkend snel verwerken ze het hoge mais tot snippers. Van maaimachine naar de opvangbak van de tractor. Het is prachtig om te zien hoe mooi deze stoere mannen samenwerken. De tractors rijden af en aan, volle karren worden naar de boerderij gereden, om de wintervoorraad te lossen. Deze winter weer smullende koeien, die tevreden op de dampige stal komen te staan.

Zelfs onze kippen vinden het nu heerlijk dit lege veld te bewandelen, want zij mogen graag een graantje meepikken van de achtergebleven maiskolven welke nog eenzaam op het land liggen.  En wij, wij genieten weer van de enorme vergezichten, de opkomende zon en de reeën die hun weg weer proberen te zoeken langs de bosranden men het open veld. 



11 opmerkingen:

  1. Het viel mij hier in de buurt ook al op dat er op diverse plekken geoogst was. Het landschap verandert er meteen door maar dat hoort bij de wisseling van de seizoenen. Het lijkt mij ook mooi om te zien hoe dat in zijn werk gaat.

    Een fijne week, Pauline. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt dit heel mooi vastgelegd... Het verschil tussen de nog volle velden en de kale plekken... De vergezichten zullen ook wel weer fijn zijn. Zo is er altijd wat moois te zien om je heen... Heerlijk!
    Je woont in een prachtige omgeving hoor...
    Wij zijn de afgelopen week een keer naar het zuiden van het land gereden en een keer naar het oosten van het land, maar ik zag nog overal vooral de volle maisvelden... Zo'n prachtig gezicht. Dat zal nu dus in rap tempo overal wel geoogst gaan worden...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij wonen ook een beetje landelijk en her en der is het mais er ook af. Kunnen we weer wat van ons af kijken.....
    Je hebt het weer mooi op de foto weten te zetten!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, Pauline, ik krijg hier geen genoeg van om naar te kijken! Mooie foto`s ook. Fijne dag nog..

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je straks de reeen weer kunt zien. Gaaf!
    Grietjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vroeger stond ik er altijd met de neus bovenop, het ouderlijk huis staat nu nog steeds tussen de maisvelden dus ik snap helemaal wat je bedoeld. En dan als jong meisje, als alles klaar was, op pad voor de afgevallen lading maiskolven. Ik vond alleen wel een nadeel dat het dan weer zo koud (wind) was om het huis heen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Her en der word er hier ook al mais afgedaan. Hoe dit word gedaan weet ik maar al te goed . Door de boerderij van jilly's vriend weet ik hoe een hard werken het is.
    Zo hebben de koetjes weer een voorraad . En wij ons zicht terug, alhoewel ik wel heel graag langs mais wandel of rijd .
    Fijne week
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier in de buurt hebben ze ook al veel mais afgedaan ... het word er dan direct wat herfstachtig uitzien vind ik ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo....jij hebt een uitzicht waar je u tegen zegt! Nu kijk je naar een herfstlandschap, dat is weer even wat anders. Maar ook mooi!
    Heb je niet het idee dat je wel eens wat anders zou willen: graansoorten of zo? De meeste boeren verbouwen tegenwoordig mais: het landschap wordt er een beetje saai van, zo jammer!
    Maar ja, ik ben geen boer dus het zal wel nodig zijn, anders deden ze dat niet.
    Geniet maar veel van die ruimte om je heen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Pauline, net heb ik je blog ontdekt en wat posten teruggelezen, dat ziet er goed uit met mooie foto's.
    En opeens heb je dan weer een weids uitzicht. Ik ga je volgen, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier zijn de loonwerkers ook druk bezig op het land, met lampen op de trekkers zijn ze zelfs nu nog bezig..Alles moet natuurlijk binnen zijn voor het slechte weer er aan komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een bericht achter laat.

Lieve groet, Pauline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...